گرامر درس شش -1 interchange

گرامر درس شش interchange 1

  

Unit 6  How often do you exercise?

 

adverbs of frequency

قیدهای تکرار

تعریف قید: قید کلمه ای است که در مورد یک فعل یا صفت یا قید ویا یک جمله توضیح می دهد

         

قیدهای تکرار: کلیه افعال کمکی محلشان قبل از قیدهای تکرار یک کلمه ای مانند always می باشد. محل این قیدها قبل از فعل اصلی وبعد از فعل کمکی می باشد مشتقات Be همیشه قبل از قیدهای تکرار یک کلمه ای می آیند حتی اگر به عنوان فعل اصلی در جمله به کار رفته باشند این قاعده در مواردی که جمله منفی باشد نیز صادق است.

نکته: افعال کمکی  کلماتی مانند کلمات زیر می باشند.

do,don't,doesn't, can,must,............

کلمه have در جملاتی مانند جمله زیر فعا کمکی محسوب می شود.

they have always worked at night.

آنها تا به حال همیشه شبها کار می کردند.

ولی این فعل در جمله زیر معنای خوردن می دهد و فعل اصلی محسوب می شود

I always have some cheese for breakfast

من همیشه برای صبحانه مقداری پنیر می خورم.

نکته کلمه sometimes از قاعده بالا مستثنی است و اگر افعال کمکی یا مشتقات Be به حالت منفی باشند قبل از آنها می آید.

He sometimes doesn't know the answers.

او بعضی وقتها جواب ها را نمی داند.

He sometimes isn't here.

او بعضی وقتها اینجا نیست.

 mehdi isn't usually hungry.

مهدی معمولاً گرسنه نیست.

mehdi doesn't often read at night.

مهدی اغلب شبها مطالعه نمی کند

mehdi doesn't always have coffee for breakfast .

مهدی همیشه برای صبحانه قهوه نمی خورد.

 

قیدهایی مانند never  به معنی هر گز و rerely  و seldom  هر دو به معنی به ندرت خود مفهوم نفی دارند وبرای منفی کردن معنای جمله کافی هستند لذا به همراه این قیدها فعل را به صورت مثبت می آوریم.

He doesn't never smoke.       غلط

   He never smokes      صحیح

.او هرگز سیگار نمی کشه

 He is rarely absent in the morning.

او به ندرت صبح ها غایب است.

He seldom runs in the morning.

او به ندرت صبح ها می دود.

قیدهای تکرار

100%   always         همیشه

              almost always           تقریباً همیشه

              usually          معمولاً

              often              اغلب

              sometimes     بعضی وقتها

              hardly ever    به ندرت

             alomst never   تقریباً هیچ وقت

 0%       never         هرگز  

 

mehdi is always happy.

مهدی همیشه شاد است.

mehdi often studies at night.

مهدی اغلب شبها مطالعه می کند.

mehdi usually drinks milk in the morning.

مهدی معمولاً صبح ها شیر می نوشد.

mehdi sometimes has coffee for breakfast.

مهدی بعضی وقتها برای صبحانه قهوه می خورد.

mehdi is never busy at night.

مهدی هرگز شب ها مشغول نیست

mehdi rarely smokes in the morning

مهدی به ندرت صبح ها سیگار می کشد

 


به معنی چند وقت به چند وقت و چند وقت یکبار می باشد  How often

      

once به معنی یک مرتبه وقید می باشد

twice قید و به معنی دو مرتبه یا دو بار می باشد

و حالا اگر خواستیم بگویم سه بار  یا چهار بار از کلمه times استفاده می کنیم برای مثال

three times,four times, five times,.................... 

How often do you exercise?

شما چند وقت یکبار تمرین می کنید

I lift weights every day.

من وزنه برداری می کنم هر روز

 I go jogging  once a week

من می روم د و آهسته یکبار در هفته

I play soccer twice a month.

من فوتبال بازی می کنم دو مر تبه در ماه

I swim about three times a year.

من شنا می کنم سه مرتبه در سال(یعنی در طول یک سال سه مرتبه شنا می روم)

I don't exercise very often.

من اغلب ورزش نمی کنم( یعنی زیاد اهل ورزش نیستم)

do you ever watch TV in the evening?

آیا شما همیشه عصر تلوزیون تماشا می کنید؟

Yes, I often watch TV after dinner.

بله  من اغلب بعد از شام تلوزیون تماشا می کنم

I sometimes watch TV before bed.

یا

sometimes I watch TV before bed *

من بعضی وقتها قبل از اینکه بخوابم تلوزیون تماشا می کنم.

I hardly ever watch TV.

من به ندرت تلوزیون تماشا می کنم.

No, I never watch TV.

نه من هرگز تلوزیون تماشا نمی کنم

 


conversation

you're really fit ,Ali. do you exercise a lot?

شما اندام خوبی داری علی. آیا شما زیاد تمرین می کنید

well, I almost always get up early

خوب من تقریباً همیشه صبح زود از خواب بیدار می شوم

I lift weight for an hour

من برای یک ساعت وزنه می زنم( یعنی با وزنه تمرین می کنم)

I often go in-line skating.

من اغلب می روم به اسکی

How often do you exercise like that?

چند و وقت به چند وقت آن جوری تمرین می کنید؟

about five times a week.

تقریباً پنج بار در هفته

what about you?

شما چطور

I hardly ever exercise.

من به ندرت تمرین می کنم

do you have regular fitness program?

آیا شما برنامه منظمی برای تناسب اندام داری؟

yes, I usually go to a gym.

بله من معمولاً به باشگاه می روم

do you play any sports?

آیا شما ورزشهایی را انجام می دهید( یعنی تمرین می کنید)

which ones?

کدام یکی ها را؟

I always play football

من همیشه فوتبال بازی می کنم

I often go swim

من اغلب شنا می روم

 


questions with how  ; short answers

سوال با how و جواب کوتاه

how well  به معنی چقدر خوب

how good به معنی چقدر خوب

how long به معنی تا کی یا تا چه وقت 

به معنی چند وقت به چند وقت و چند وقت یکبار می باشد  How often

work out تمرین کردن

How often do you work out?

چند وقت یکبار شما تمرین ی کنید؟

Every day            هر روز

Twice a week        دو بار در هفته

Not very often          اغلب نه

 

How well do you play tenis?

چقدر خوب تنیس بازی می منید؟

pretty well     خیلی عالی

About average     در حد متوسط

Not very well     نه زیاد خوب

 

How good are you at sports?

pretty good      خیلی خوب

Ok   خوب

Not so good    نه زیاد خوب

 

How long do you spends at the gym?

چقدر از وقت خودتون را در باشگاه صرف می کنید؟

Thirty minutes a day.     نیم ساعت در روز

Two hours a week.           دو ساعت در هفته

About an hour on weekends.                تقریباً یک ساعت در آخر هفته ها

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 27 تير 1393برچسب:, | 18:42 | نویسنده : sahar teacher |